נשיא איראן מאיים על ארה"ב: אם אנחנו לא נייצא נפט גם אחרים לא

    מוטי סבן No Comments on נשיא איראן מאיים על ארה"ב: אם אנחנו לא נייצא נפט גם אחרים לא

    נשיא אירן מבקר בשוויץ במסגרת ביקור מדיני להצלת הסכם הגרעין | בעקבות לחץ אמריקני על מדינות להפסיק לייבא נפט מאיראן – משגר נשיא איראן איום אל ארה"ב אם אנחנו לא נייצא גן אחרים לא ייצאו נפט

    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא איראן חסן רוחאני, עורך באירופה את ביקורו הראשון מזה שלוש שנים. במהלך ביקורו ינסה רוחאני לצמצם את הפגיעה הקשה של הסנקציות האמריקניות, רוחאני ינסה ללחוץ על האירופים לא להכנע ללחץ האמריקני. נשיא איראן מבין שהמשימה לא קלה ואפשר לומר אף, אבודה!

    חברות אירופאיות לא יעזו להפסיד את השוק אמריקני בגלל איראן. הדבר הנוסף שטראמפ לוחץ עליו עכשיו בכל הכח, הוא פגיעה בייצוא המשמעותי של איראן והוא: הנפט. נשיא ארה"ב כבר גרם להודו להפסיק לייבא נפט מאיראן וכרגע הוא לוחץ על עוד מדינות, הדבר יגרום למיטוט הכלכלה האיראנית באופן מהיר ביותר.

    איראן, היא המפיקה השלישית בגודלה בארגוני המדינות המייצאות נפט, איראן כיום מייצאת כ -2 מיליון חביות נפט גולמי ביום. הבית הלבן אמר בשבת כי מלך סעודיה הבטיח לטראמפ שהוא יוכל לגייס את הפקת הנפט במידת הצורך, ולריאד יש יכולת 2 מיליון חביות ליום נוספות.

    נשיא איראן נמצא תחת לחץ עצום מבית ומחוץ, כנראה שהדבר גרם לו לשחרר איום מרומז כלפי ארה"ב: האיום על יצוא הנפט האזורי עלול להוות איום אם ארה"ב תנסה ללחוץ על בנות בריתה להפסיק את רכישת הנפט האיראני.

    עוד אמר הנשיא האיראני: האמריקנים אומרים שהם יפסיקו לחלוטין את ייצוא הנפט של איראן. האמריקנים לא מבינים את משמעותה של ההצהרה הזאת, כי אין לה שום משמעות לנפט האיראני שלא ניתן לייצא, בעוד הנפט האזורי מיוצא, אמר רוחאני בסוף השבוע שעבר בביקור בשוויץ.

    במהלך ביקורו ייפגש רוחאני עם שרי החוץ של חמש המעצמות שנשארו בהסכם הגרעין, רוחאני ינסה ללחוץ עליהם לתת חבילת הטבות לאיראן, כפיצוי על פרישת ארה"ב.

    האיום אותו משגר נשיא איראן אל עבר ארה"ב, נמצא במיצרי הורמוז אותו מעבר צר, ממנו יוצאות כל מכליות הנפט מהמפרציות ומסעודיה אל העולם. המיצר בשליטת איראן שיכולהלהפעיל מליציות פרו איראניות שיפגעו במכליות נפט ויפסיקו את תנועת האוניות במיצרים דבר שיגרום לשיתוק כלכלי בחלק מהמדינות.

    ארה"ב עשוייה להגביר את נוכחותה באזור בכדי לאותת לאיראן כי היא לא מתכוונת לשתוק על כל סוג של טרור.




    0 תגובות